פיתוח תוכניות הדרכה


פיתוח תוכניות הדרכה

לפני כמה שנים העברתי השתלמות בית ספרית בנושא למישה משמעותית (מושג שהיה הכי חם במשרד התרבות במהלך כהונתו של שי פירון במשרד, כמו שאר הביטויים גם הוא נמוג אחרי לכתו של השר...). 

למידה משמעותית משמעותה למידה שאיננה פרונטאלית, שאיננה מעמידה את המשוואה – אני (המורה) בעלת הידע ומעבירה אותו אליכם (התלמידים). הגישה אומרת – ישנן דרכי למידה אחרות שבאמת מנגישות את ה"חומר", מעודדות השתתפות, העמקה, ענין וחיבור. הכוונה היא לאוסף מתודות למידה אחרות, בה גם מורה תפקיד חדש. 

באותה השתלמות קמה פתאום אחת המורות ואמרה בכנות: " הכל נכון, אבל אני למדתי להיות מורה, לא למדתי להיות מנחה".

ובאמת "לדעת את החומר" זה לא אותו דבר כמו "לגעת להעביר את החומר".

אז מה אני מציעה כאן? אעזור לכם לעצב או לבנות את הקורס שלכם באופן מיטבי, כך שתרגישו יותר בטוחים, ותוכלו להעניק חוויית למידה משמעותית הן לך כמורה והן לתלמידים.

אדריך אותך ל:

  • איך לסדר את החומר - מה סדר הדברים הנכון? 
  • איזה דרכים הכי טובות להעביר חומרים מסוימים?
  • איזה תרגילים יכולים לעזור לחבר את הקבוצה לנושא? 
  • איך לעורר דיון? 
  • איך לאפשר לאנשים לבוא לידי ביטוי? 
  • איך כדאי לסכם דיון ולגרום להמשך חשיבה?